Цвеклото, најчесто познато како цвекло, е популарен корен зеленчук што се користи во многу кујни ширум светот.

Цвеклото е преполно со есенцијални витамини, минерали и растителни соединенија, од кои некои имаат лековити својства.

Уште повеќе, тие се вкусни и лесно се додаваат во вашата исхрана.

Оваа статија наведува 9 здравствени придобивки од цвекло, сите поддржани од науката.

  1. Многу хранливи материи во малку калории
    Цвеклото може да се пофали со импресивен нутритивен профил.

Нискокалорични се, а богати се со витамини и минерали. Всушност, тие содржат малку скоро сите витамини и минерали што ви се потребни (1).

Еве преглед на хранливите материи пронајдени во порција од 3,5 унци (100 грама) варена цвекло (1):

  • Калории: 44
  • Протеини: 1,7 грама
  • Маснотии: 0,2 грама
  • Влакна: 2 грама
  • Витамин Ц: 6% од RDI
  • Фолна киселина: 20% од RDI
  • Витамин Б6: 3% од RDI
  • Магнезиум: 6% од RDI
  • Калиум: 9% од RDI
  • Фосфор: 4% од RDI
  • Манган: 16% од RDI
  • Ronелезо: 4% од RDI
  • Цвеклото, исто така, содржи неоргански нитрати и пигменти, и двата се растителни соединенија кои имаат голем број здравствени придобивки.

РЕЗИМЕ:
Цвеклото е богато со витамини и минерали, а има малку калории и маснотии. Тие исто така содржат неоргански нитрати и пигменти, од кои двата имаат голем број здравствени придобивки.

  1. Помага да се контролира крвниот притисок
    Срцевите заболувања, вклучувајќи срцев удар, срцева слабост и мозочен удар, се една од водечките причини за смрт во светот.

И високиот крвен притисок е еден од водечките фактори на ризик за развој на овие состојби.

Истражувањата покажаа дека цвеклото може значително да го намали крвниот притисок до 4-10 mmHg во период од само неколку часа (2 доверлив извор, 3 доверлив извор, 4 доверлив извор).

Се чини дека ефектот е поголем за систолниот крвен притисок, или притисокот кога срцето ви се стега, наместо дијастолниот крвен притисок, или притисокот кога вашето срце е опуштено. Ефектот, исто така, може да биде посилен за суровата репка отколку варената репка (5 доверлив извор, 6 доверлив извор, 7 доверлив извор, 8 доверлив извор).

Овие ефекти за намалување на крвниот притисок најверојатно се должат на високата концентрација на нитрати во цвеклото. Во вашето тело, нитратите во исхраната се претвораат во азотен оксид, молекула што ги проширува крвните садови, предизвикувајќи пад на крвниот притисок (9, доверлив извор).

Нивото на нитрати во крвта останува покачено околу шест часа по јадење нитрати во исхраната. Затоа, цвеклото има само привремен ефект врз крвниот притисок и потребна е редовна потрошувачка за да се доживее долгорочно намалување на крвниот притисок (10).

РЕЗИМЕ:
Цвеклото содржи висока концентрација на нитрати, кои имаат ефект на намалување на крвниот притисок. Ова може да доведе до намален ризик од срцев удар, срцева слабост и мозочен удар.

  1. Може да ги подобри атлетските перформанси
    Неколку студии сугерираат дека нитратите во исхраната може да ги подобрат атлетските перформанси.

Поради оваа причина, цвеклото често се користи од спортисти.

Се чини дека нитратите влијаат на физичките перформанси со подобрување на ефикасноста на митохондриите, кои се одговорни за производство на енергија во вашите клетки (11, доверлив извор).

Во две студии, вклучени седум и осум мажи, конзумирање на 17 унци (500 мл) сок од цвекло дневно за шест дена го продолжи времето до исцрпеност за време на вежбање со висок интензитет за 15-25%, што е подобрување за 1-2% во вкупните перформанси ( 7 доверлив извор, 12 доверлив извор, 13 доверлив извор).

Јадењето цвекло, исто така, може да ги подобри велосипедизмот и атлетските перформанси и да ја зголеми потрошувачката на кислород до 20% (7 доверлив извор, 14 доверлив извор, 15 доверлив извор, 16 доверлив извор).

Важно е да се напомене дека нивото на нитрати во крвта достигнува врв во рок од 2-3 часа. Затоа, за да го максимизирате нивниот потенцијал, најдобро е да консумирате цвекло 2-3 часа пред тренинг или натпреварување (18, доверлив извор).

РЕЗИМЕ:
Јадењето цвекло може да ги подобри атлетските перформанси со подобрување на употребата на кислород и време до исцрпеност. За да се максимизираат нивните ефекти, цвеклото треба да се конзумира 2-3 часа пред тренинг или натпреварување.

  1. Може да помогне во борбата против воспалението
    Хроничното воспаление е поврзано со голем број болести, како што се дебелина, срцеви заболувања, заболувања на црниот дроб и рак (19, доверлив извор).

Цвеклото содржи пигменти наречени беталаини, кои потенцијално може да поседуваат голем број антиинфламаторни својства (8 доверлив извор, 20 доверлив извор, 21 доверлив извор).

Сепак, повеќето истражувања во оваа област се спроведени кај стаорци.

Се покажа дека сокот од цвекло и екстрактот од цвекло го намалуваат воспалението на бубрезите кај стаорци инјектирани со токсични хемикалии за кои се знае дека предизвикуваат сериозни повреди (20, доверлив извор, 22 доверлив извор).

Едно истражување кај луѓе со остеоартритис покажа дека капсулите беталаин направени со екстракт од цвекло ја намалуваат болката и непријатноста.

со условот (23).

Иако овие студии сугерираат дека цвеклото има антиинфламаторно дејство, потребни се човечки студии за да се утврди дали цвеклото може да се користи за намалување на воспалението.

РЕЗИМЕ:
Цвеклото може да има голем број антиинфламаторни ефекти. Сепак, потребни се дополнителни истражувања кај луѓето за да се потврди оваа теорија.


  1. Може да го подобри дигестивното здравје
    Растителните влакна се важна компонента на здравата исхрана.

Тоа е поврзано со многу здравствени придобивки, вклучително и подобрување на варењето на храната.

Една чаша цвекло содржи 3,4 грама влакна, што ја прави цвеклото добар извор на влакна (1).

Влакната го заобиколуваат варењето и се спуштаат до дебелото црево, каде што или ги хранат пријателските цревни бактерии или додаваат волумен во столицата.

Ова може да го промовира здравјето на дигестивниот систем, да ве одржува редовно и да спречи дигестивни состојби како што се запек, воспалителна болест на дебелото црево и дивертикулитис (24 доверлив извор, 25 доверлив извор).

Покрај тоа, влакната се поврзуваат со намален ризик од хронични заболувања, вклучувајќи рак на дебелото црево, срцеви заболувања и дијабетес тип 2 (26, доверлив извор, 27 доверлив извор).

РЕЗИМЕ:
Цвеклото е добар извор на влакна, кои се корисни за здравјето на дигестивниот систем, како и го намалуваат ризикот од бројни хронични здравствени состојби.

Rating: 1 out of 5.
Сподели со пријателите!

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *